روش های رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان

گرفتگی فاضلاب با سیمان و مصالح ساختمانی از جمله گرفتگی های سخت و شدید در لوله های فاضلاب می باشد که به سادگی و با روش های معمولی قابل برطرف شدن نیست.
در این مطلب به آموزش رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان برای افراد متخصص و با تجربه می پردازیم و نکات مهم آن را به شما همراهان آموزش می دهیم.

دلایل انسداد و رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان

از علل متعدد گرفتگی لوله فاضلاب گرفتگی با مصالح ساختمانی مثل سیمان سفید گچ قیر و… می باشد این اتفاق معمولاً در هنگام ساخت یا بازسازی ساختمان ها و بر اثر بی احتیاطی رخ می دهد.
گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان یا دیگر مصالح ساختمانی سفت شونده مثل گچ به این صورت است که مقداری از این مصالح وارد لوله شده و به تدریج سفت و سخت شده و باعث مسدود شدن راه فاضلاب می‌شوند. برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان می توانید از خدمات لوله بازکن تهرانسر که علاوه بر این خیابان در دیگر مناطق غرب تهران آماده فعالیت در زمینه لوله بازکنی با استفاده از روش ها و تجهیزات پیشرفته می باشد استفاده نمایید.

نحوه رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان یا سایر مصالح ساختمانی در زمانی که این مواد سفت شده باشند به سادگی انجام پذیر نخواهد بود و تنها توسط متخصصان ارائه دهنده خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی به وسیله دستگاه های مخصوص و پیشرفته انجام می شود.
اما در صورتی که سیمان هنوز در لوله فاضلاب کاملاً سفت نشده باشد برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان ابتدا باید با دست یا ابزار هایی که به لوله آسیبی وارد نمی کنند سیمان یا مصالحی که وارد لوله شده اند را از آن خارج کنید سپس با ریختن آب جوش یا آب خیلی داغ به داخل لوله باقی مانده این مصالح را شسته و از بین ببرید
توجه کنید که آب داغ را چند باره و به مقدار زیاد به داخل چاه فاضلاب بریزید تا اطمینان حاصل شود که گرفتگی به طور کامل رفع شده و هیچ سیمان یا مصالحی داخل لوله باقی نمانده‌ است.

مهم ترین نکات رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان

در زمان بسته شدن لوله فاضلاب با مصالح ساختمانی استفاده از مواد اسیدی و شیمیایی مشکل گشا نیست است و همچنین عمر مفید لوله ها را کاهش می دهد اسیدها ها تنها می تواندد روی سطح سیمان را خراش دهند و قابلیت نفوذ کردن تا عمق سیمان و از بین بردن آن را ندارند. برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان استفاده از فنر نیز راه حل مناسبی است زیرا قابلیت ارتجاعی داشته و به همراه سر فنر مناسب متصل به دستگاه باعث خراب شدن و آسیب رساندن به لوله نخواهد شد و میتواند گرفتگی را به سرعت برطرف کند در نتیجه به جای استفاده از راههای غیر منطقی که باعث آسیب به زیر ساخت های سیستم لوله کشی می شوند می‌توانید از این روش استفاده کنید.

لوله بازکن های حرفه در سایت برچسب از انواع فنرها و دستگاه های مجهز برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان استفاده می کنند. برای تماس با افراد رفع گرفتگی لوله شهرک غرب و دیگر مناطق شمالی تهران می توانید به لیست آنها از طریق همین صفحه دسترسی نمایید.

دقت داشته باشید که برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان باید از دستگاه فنر لوله بازکنی استفاده شود و نه فنرهای دستی همچنین تنها افراد لوله بازکن و چاه بازکن مجرب و ماهر می‌توانند با این دستگاه ها کار کنند و لوله را باز نمایند.
برای پیشگیری از مشکل گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان یا دیگر مصالح ساختمانی زمانی که در حال ساخت و ساز یا بازسازی ساختمانی هستید بهتر است ورودی لوله های فاضلاب را با کیسه یا پلاستیک بپوشانید تا از ورود این مواد به داخل لوله جلوگیری شود.
راهکار رفع گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان به این صورت است که برای این کار ابتدا با دست یا ابزارهایی که به لوله فاضلاب یا سنگ توالت آسیبی نمی‌رسانند، سیمان یا مصالحی را که داخل آن شده است را، خالی می‌کنید، بعد با ریختن آب جوش یا آب خیلی گرم می‌توانید باقی مانده اثراتی که ممکن است باقی مانده باشد را بطرف کنید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید