بررسی مخازن ذخیره پساب شهری و صنعتی در سطح شهرها

مخازن ذخیره پساب شهری و صنعتی

تحلیل مخازن ذخیره پساب شهری و صنعتی در مرحله شهرها
سپتیک تانک بی آلایش ترین و مالامال کاربردترین واحد قضیه به کارگیری در تصفیه فاضلاب علی الخصوص فاضلاب های انسانی است . سپتیک تانک مخزنی است که در آن فاضلاب به امداد فرایندهایی از قبیل ته نشینی , شناور سازی و بیولوژیکی تصفیه میشود .

قسمت های مهم واصلی سپتیک تانک ها

پسماندهایی که روی زمین ماند/ آوار نخاله‌های ساختمانی بر سرلرستان

از سپتیک تانک ها بطور گسترده ای در واحدهای مسکونی و حیاط دار , مجتمع های مسکونی و اداری , سوله های عمرانی و ساختمانی , کارخانجات تولیدی و صنعتی , هتل ها , رستوران ها , و مجتمع های تفریحی و ورزشی به کارگیری می شود .

مخازن ذخیره پساب شهری و صنعتی

اجزای حیاتی هر سپتیک تانک عبارتند از :

۱ – سیستم محل ورود فاضلاب

۲ – مخزن اول سپتیک تانک

۳ – دیواره جداکننده

۴ – مخزن زلال سازی

۵ – مجرای خروج بیو گاز ( تهویه )

۶ – سیستم خروجی فاضلاب

مکانیزم سعی سپتیک تانک

بررسی عملکرد و کارایی سپتیک تانک ها

آغاز فاضلاب از روش لوله محل ورود وارد بخش اولیه سپتیک تانک می شود . این بخش که به وسیله یک دیواره پارتیشن از بخش دوم مخزن قطع شده‌است , حجمی مساوی دو سوم از کل حجم سپتیک تانک را دربرگیرنده می شود . با ورود فاضلاب بدین بخش , مواد آویزان و ذرات فرنگی به باعث وزن اکثر خویش در راستای ذیل جنبش کرده و در کف مخزن ته نشین می گردند . روغن و چربی ها هم به جهت این که دارنده وزن منحصربه‌فرد کمتری نسبت به فاضلاب میباشند , در راستای بالا جنبش نموده و بر روی مرحله شناور میگردند . تجمع مواد ته نشین شده در کف مخزن منجر تولید جمع ای از لجن شده و میکروارگانیسم ها و باکتری ها در آن انتشار یافته و رویش می نمایند . عکس العمل های بیولوژیکی که در جریان انتشار و رویش آن ها واقعه می افتد منجر می شود که مواد آلی آلاینده تجزیه شده و فاضلاب تصفیه گردد . انجام این عکس العمل ها همینطور باعث تبدیل حجم قابل توجهی از لجن به بیوگاز و کاهش حجم لجن می شود . بیوگاز ساخت شده که عمدتاً متان است از روش لوله خروج بیوگاز از سپتیک تانک بیرون میشود .

مخازن ذخیره پساب شهری و صنعتی

پیرو پساب بخش اولیه با عبور از مسیر ارتباطی درنظرگرفته شده در دیوار جداکننده , وارد بخش دوم سپتیک تانک می شود . در‌این بخش ذرات زیاد ریز چربی و روغنی که در فاضلاب ما‌نده باشد , بر روی مرحله شناور میگردند . در غایت پساب زلال شده از روش لوله خروجی از سپتیک تانک بیرون می شود . لجن جمع شده در سپتیک تانک بعد از حدود دو سال نیاز به تخلیه دارااست . به هنگام تخلیه خوبتر است , مقداری از لجن را در سپتیک تانک باقی گذاشت . چون این لجن دربردارنده میکروارگانیسم ها و باکتری های موءثر در تصفیه بوده و تخلیه بی نقص آن ها منجر طولانی شده عصر راه‌اندازی دوباره بخش بیولوژیکی سپتیک تانک می شود .

جنس و نصب سپتیک تانک ها

سپتیک تانک ها از کالا های مختلفی از جمله بتن , پلی اتیلن , GRP و . . . ساخته می گردند که از این فی مابین سپتیک تانک های GRP دارنده مزایای مخصوص به شخصی نسبت به بقیه متریال های متعارف میباشند که در زیر به بعضا از آن ها اشاره شده‌است : تخلیه نخاله

مخازن ذخیره پساب شهری و صنعتی

مقرون به صرفه ترین طرز تصفیه فاضلاب

امکان تولید و مونتاژ در محل پروژه

امکان ایجاد در انواع و بعدها دلخواه

ایزولاسیون بی نقص در فیض عدم وجود رایحه

استحکام زیاد بالادر درمقابل وزن زیاد ناچیز

مقاومت بسیاربالا درمقابل خوردگی ناشی از گاز های ساخت شده در سپتیک تانک آیا اعتراض شرکت‌های پیمانکار حمل نخاله ساختمانی و عمرانی به جریمه های چشمی شهرداری اثر گذار است؟

حمل و نصب راحت و ارزان

مقاومت زیاد بالا درمقابل اشعه UV

قدمت طولانی

عدم نیاز به عایق کاری و تعمیر

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید